Giv dine elever en helt særlig oplevelse
– Deltag i Minikulturel Rygsæk 2020
Igen i år kan du tage dine elever med på et spændende forløb på en af byens kulturinstitutioner.
· 2.-3. klasse kan udvide deres musikforståelse på Svendborg Musikskole igennem forløbet: ’At komponere musik og give koncert’.
· 4. klasse kan stifte bekendtskab med improvisation og performance i forløbet ’Scenekunst: Fjeren og Rosen#1’ på BaggårdTeatret i samarbejde med sART danseteater.
· 5. klasse kan få udvidet deres kendskab til de danske dyr på Naturama i forløbet ”Dyr og deres levesteder”
· 6. klasse har mulighed for at deltage i et helt nyt projekt! Med udgangspunkt i udstillingen ’Samfund, Satire & Surrealisme’ laver SAK Kunstbygning, Svendborg Bibliotek og B&U Teatret et nyt spændende forløb, der giver eleverne mulighed for at fordybe sig i et emne i en hel uge.
Se mere om de enkelte forløb i folderen MKR 2020
Kontakt information | |
Navn | Maja Lisa Hansen |
Andet | Børnekulturelt netværk |
Kontakt | Telefon: 24671921 Email: maja.lisa.hansen@svendborg.dk |
Økonomi | Gratis |
Adresse |
Filer | MKR 2020 |
Klasse | 2. klasse 3. klasse 4. klasse 5. klasse 6. klasse |
Billedkunst
Billedfremstilling
Billedanalyse
Billedgenrer, Billedkomposition, Billedfunktion, Analyse Billedkommunikation
Dansk
Læsning
Afkodning, Sprogforståelse, Tekstforståelse, Sammenhæng Fremstilling
Fortolkning
Oplevelse og indlevelse, Undersøgelse Kommunikation
Krop og drama, Sprog og kultur, Sproglig bevidsthed Drama
Dramaproduktion
Udvikling af materiale, Iscenesætte, Performance Dramaanalyse
Idræt
Alsidig idrætsudøvelse
Idrætskultur og relationer
Krop, træning og trivsel
Musik
Undersøgelse
Sangteknik, Spil Musikalsk skaben
Musikforståelse
Natur og teknologi
Undersøgelse
Organismer (efter 2. kl.) Modellering
Perspektivering
Naturen lokalt og globalt (efter 4. kl.), Organismer (efter 2. kl.) Kommunikation
Formidling Samfundsfag
Politik
Økonomi
Sociale og kulturelle forhold
Kultur Samfundsfaglige metoder
Formidling |
|
Emneord | |
Hvornår | Se de enkelte tilbud |
Dato |